Friday, August 24, 2012

Perubahan

Tepat jam 3.30 pagi

Letih kelesuan menunggu game Super Cup Sepanyol antara Real Madrid lawan Barcelona. Heh gua letih, tapi itu kebiasaan pada mereka minat bola. Apa ada hal kalau dah minat, macam shopping dan perempuan tak dapat dipisahkan, hal sama berlaku pada lelaki dan bola. 

Kalau awek gua tak bagi gua overnight memalam nak bersengkang mata tengok bola, dah tentu gua counting sama dia baik baik. Paling tidak gua umpan dengan belanja besar dan dah pasti dia faham kehendak kekasih dia bukan ?

Tapi bukan itu kisah gua nak cerita sekarang, tapi cerita yang melibatkan pelbagai perkara yang gua lihat sejak akhir akhir ini. Gua ter lihat pada perubahan, perubahan yang satu gua lihat, perubahan yang satu dan ter sangat tertarik tuk gua nyatakan. "Iaitu perubahan diri manusia dari segi usia yang semakin hari ingin mengapai hari tua".

Terfikir atau tak ? dah tentu ramai yang terfikir tentang itu. Paling tidak, mereka fikirkan "Bagaimana rupa usia tua kita, hensem, kacak bergaya KAH ?" errr. adakah itu asas dalam kotak pemikiran gua sekarang. Tidak tidak, gua mahu ubah pemikiran jumud ini, gua mahu fikiran yang lebih matang. Masa depan yang cerah bukan itu asas pemikiran yang sebenar.

Gua mahukan masa depan yang cerah, bukan hanya mahu mengapai usia tua dengan berseronok sakan. Bukan itu yang gua mahukan. Bukan itu yang gua mahu kan. 

Perancangan yang teliti, serta pengalaman hidup orang lama menjadi sandaran gua nak gapai masa depan yang cerah di usia tua nanti. 

Mencari duniawi dan Akhiri menjadi matlamat hidup gua kini.


No comments: