Wednesday, July 18, 2012

Bosan

 

Sumpah hari ini gua nampak bonar bosan nye. Ntah kenapa ? mungkin tiada kerja yang di beri oleh supervisor. mungkin juga gua isi kan masa yang bosan ini dengan menulis blog dan dan bulu log. erghhh buku log gua tak bertulis apa apa.

Opps lupa. gua sekarang sebenarnya sedang ber PRAKTIKAL di Dialogasia yang hanya terletak di Damansara. Tak ramai kenal syarikat yang sedang gua praktikal sekarang, gua ringkas lah apa syarikat ini buat. 

Dialog syarikat tentang Oil dan Gas, lebih kepada pembinaan kepada fasiliti untuk Oil dan Gas, syarikat ini banyak mengambil projek dari pertronas kebanyakkannya. Projek terbaru dialog sedang bina ialah, Pengerang independent deepwater tankage facilities, projek ini baru 34% dari fasa 1, sedangkan ada 3 fasa lagi untuk benar benar projek ini siap. Kalau dah siap, projek ini bakal menjadikan Malaysia sebagai salah satu penyimpan minyak mentah dan minyak proses terbesar di Asia Tenggara, walaupun pada ketika ini Singapura benar benar jauh meninggalkan kita yang menjadikan mereka ke 6 terbesar dunia. 

Itu yang buat gua rasa musykil,. ke enam dunia ? erghhhh. oh Malaysia, jauh ketinggalan di belakang mereka. Adakah kita baru kenal apa itu menyimpan minyak ? tidak di Port Dickson ada tempat simpanan minyak terbesar di Malaysia tapi fasiliti itu dah lama dan ketinggalan, sangat ketinggalan. Hanya dapat menampung secara total iaitu 190000 cbm sahaja, berbanding Singapura 1juta cbm di sekitar pulau pulau sana. pehhhhh.. Jauh ketinggalan Malaysia..............!

No comments: