Wednesday, February 15, 2012

RM50


Rich Dad Poor Dad-by Rober T. Kiyosaki

Hari nih tercipta sejarah gua beli buku. bukan buku genre kebiasaan, buku tentang macam mana nak menguruskan kewangan. gua pernah cadang kan dekat beberapa kawan gua, cuma nak tak nak mereka ikut kata gua, gua tahu ada beberapa membe dah keracunan untuk beli buku itu.

Tak apa, kebaikkan sepatutnya kita berkongsi bukan, jangan kedekut nak berkongsi itu betul.

Gua beli buku ini bukan sebab masa sekarang sahaja, tapi untuk masa hadapan hadapan kelak. gua tahu gua totally fuck pasal pengurusan kewangan sampai hutang keliling pinggang. gua masih mengumpul duit, lepas gua settle je bayar hutang gua bakal di gelar financial freedom. SALAH ! abang gua pasti kata macam tuh. sebab gua belum cukup matang nak berkata sedemikian. 


Betul kata orang, nak cepat dapat rezeki selalu selalu lah engkau pohon pada yang Esa. Tapi ingat, selalu lah di iringi dengan usaha yang berkekalan. Sedar tak sedar kita ini hanya kecil kecil berbanding dengan yang Maha Esa.

"Rich Dad Poor Dad is a starting point for anyone looking to gain control of their financial future"-USA TODAY


BUMI CINTA

Novel cinta, karangan Habiburrahman El Shirazy adikarya novelis no 1 indonesia. Novel indonesia gua pilih ? gua pilih sebab bahasa dia bukan gua kisah sangat nak layan cinta dalam novel itu. Hisham klesemen yang cadangkan, sebab gua mana menahu novel novel best nih. 

Walau hakikatnya kisah cinta dia pasti "Humanis, cerdas, mengharukan dan memuatkan nilai-nilai universal"-Lili Wong.

#bukan senang nak baca ratusan page, kalau ada keinginan semua boleh bukan, nak tak nak je hati tuh..

No comments: