Wednesday, August 24, 2011

Hari Raya - Sedih


Maaf, mungkin itu ayat mudah untuk gua minta maaf, gua dah lama tak isi apa apa dalam blog ini. alasan gua kenapa ? gua busy barangkali di bulan puasa, nak kata gua isi kan bulan ramadhan ini dengan ibadah ibadah tak juga. tapi itu lah manusia, ada saja aktiviti harian yang banyak gua habiskan di bulan Ramadhan.

Bulan Ramadhan bulan keampunan, bulan Ramadhan juga buat gua asyik terfikir jauh jauh, kesalahan yang lepas, kini dan selama nya. gua mula insaf, bila bila sahaja gua akan menghadap Tuhan, tapi diri INI masih di belengu dengan dosa dosa yang bertimbun. gua asyik memohon keampunan, tapi ada sahaja air mata jatuh, jatuh bederai menyembah muka bumi. gua sentiasa harapkan moga moga terkumpul lah segala dosa yang dah gua buat tersimpan dalam air mata itu. gua benar benar insaf.

Bila air mata asyik nak keluar. sudah tentu sekecil kecil perkara sedih gua lihat, buat air mata ini mudah jatuh. tontoh saja shortfilem RAYA dari cst, bila adegan si pelakon itu menjerit ibuuuuuuuuu, serta merta air ini jatuh tak henti henti. insaf barangkali. apa kan daya, gua tak tahu kenapa, apa apa pun ia permulaan segala nya mengapa bulan ramadhan dah ke penghujung ? sedih meninggalkan Bulan Ramadhan itu sudah pasti.

Selamat Hari Raya,

3 comments:

Fatin Aliyya said...

k own, td ak pun tgk video ni gak.seyesly sedih kn.ksh ibu tiada bertepi mnt pi la apapun mst di akn tunaikan tp kita sbg anak...huhu.seyesly sngt touching.kdg2 kta x sdr kta dh miliki mcm2 yg berharga tp kita yg x sedr.

Senorita Nadira said...

sdeyh btol weyh. meleleh jgk aku ni hahha

yoi said...

ibu, adik nak handphone baru! hehheeh :P