Saturday, August 6, 2011

Dugaan

Terliur gua hari hari, sumpah terliur sebab gua benar benar asyik lihat air ribena, oren jus, milo ais depan mata gua sendiri, betul betul depan tempat gua tengah kerja. serius terliur, bagai kan anjing yang sedang dahagakan air, air liur dia jatuh menitik nitik di muka bumi gara gara sifat dahaga yang telah menguasai diri nya sendiri.
 
Ditambahkan lagi dengan perilaku bebudak tempat gua kerja, mereka tanpa segan silu ambil air air itu ke segelas cawan langsung meneguk bagi menghilangkan rasa dahaga badan mereka,  sekering kering nya anak tekak gua bila lihat perilaku itu. buat iman gua betul betul goyah macam gua nak berbuka pada waktu itu juga.
 
Tapi,

bila iman gua walaupun tinggal secalit ia masih teguh untuk buat gua menahan rasa lapar dan dahaga. tak kira lah ia datang dari segala macam bentuk dugaan.

kalau benarlah gua mampu menahan dugaan itu dan ini selama sebulan berpuasa, gua pasti tersenyum kegembiraan, sebab nya bila hari raya nanti. ia adalah hari kemenangan untuk diri gua sendiri. itu sudah pasti.

Yaa Allah teguh kan lah iman aku bagi menghadapi hari hari yang mendatang.

2 comments:

therosputih said...

sabar dek non sabar...

yoi said...

banyakkan bersabar ye, syaiton dah kena ikat kot. nafsu je tu