Tuesday, August 2, 2011

Ah lan wasahlan

Maaf maaf, ampun ampun.

kali ini benar benar gua rasa insaf, entah kenapa ? entah mengapa ? sumpah gua teringin memohon maaf dan ampun pada sesemua yang masih ada hubungan dengan gua. tak kira lah sebagai keluarga gua malah sahabat sahabat gua juga gua ingin memohon maaf. mungkin gua dah tak lama hidup gua rasa ? apa kan daya kalau itu ketentuan NYA. maaf juga dekat blog gua, gua tahu, agak lama gua abaikan blog ini.

gua bukan sengaja, tapi itulah hakikatnya, hakikat yang mana gua rasa tak mampu update, malah menjenguk blog ini. semua nya gara gara gua selalu kerja OVERTIME, bila habis kerja gua dah tak larat, langsung gua tidur sehingga waktu gua masuk kerja kembali. gua penat, gua letih, rasa macam dah jadi buruh kasar dah. gaji tetap takat tuh, tak akan naik selagi gua tak buat OT. itu lah hakikat kehidupan sekarang. yang miskin, akan terus miskin. tapi yang kaya, akan terus kaya.

"rezeki ada di mana mana", kata emak gua, benar bukan kata perangsang emak gua, kini gua hanya perlu berusaha dan berusaha.

Hari ini, gua start berpuasa. berpuasa hari ini rasa macam biasa biasa, bercampur baur pula letih letih  sebab perjalanan yang memakan masa 2 jam ke destinasi. teman si Dia pergi betul kan pendakap gigi, kini gua dah makin terpesona dengan wajah si Dia. gua bersyukur apa yang ada depan mata.

ahhhhh, sudah esok gua berpuasa sambil kerja. gua mampu tak mampu, esok gua cerita macam mana perjalanan hidup gua esok. bangun pagi seperti biasa, mandi dan bersiap, tapi satu je tak lengkap, PERUT KOSONG bukan kewajipan gua pergi kerja. tapi itu lah, lama lama gua kena biasa keadaan macam nih.

esok gua puasa, tapi gua tak tahu gua mampu ke tidak ? heh !
 
Selamat Berpuasa........

2 comments:

shazika said...

selamat menyambut hulan ramadhan k-own!

yoi said...

sokay, dah maafkan dah. :P