Monday, July 11, 2011

BERSIH #2

Malaya was formed by the braves Malays who is marching for their rights when the BRITS want to form the Malayan Union ...... They have shown the solidarity amongst them and those act have lead the BRITS to scrap down their plan ... and since then the word of INDEPENDENCE was paved to the ppl of MALAYA

And Today .. its not about AMBIGA .. Its not about ANWAR .. PKR .. OR PAS .. OR Chinese .. Indians .. its the voice of all MALAYSIANS ...

You can all people from all walks of life holding their hands together ... after all ... it just a RALLY .. a PEACE rally..

ITS ABOUT A FAIR ELECTIONS .. where all the participating parties (including UMNO's) have the same RIGHT and CHANGE .. not by gerrymandering types ... MEDIA CONTROL ... hehehee ...

There's a lot of things you should be seeing and learning for you to understand what's really happenings around u .. don't just be a MALAY .. be a MUSLIM MALAY ... Cheers

**************
bagi aku, aku sokong bersih sbb tuntutan dia relevan. bukan dorg terpekik terlolong pun. cuma kumpul ramai2 hantar memorandum je. mcm masa bebudak uitm berarak nak hantar memo kat MB selangor tu.

ambiga mmg lawyer, tp hakim yg judge kes lina joy tu melayu ya. kita nak buat cemana? sedangkan dlm perlembagaan takde undang2 yg menghalang org murtad. jadi jgn salahkan ambiga seorg. dia bukan islam, mmg nature dia taknak org masuk islam. tapi hakim melayu tu? lagipun org melayu kan berkuasa pgg politik dan pentadbiran, kenapa kita tak amend undang2 utk selamatkan islam?

aku neutral tau. tak memihak mana2 badan politik. cuma risau memikirkan keislaman dan kebersihan negara ni. 


**************
tak sokong...sebab Bersih di back up ejen asing...n ad pengaruh komunis... kes lina joy..tue..hakim buat decision berdasarkan hujah2 dari peguam..mmg ler ambiga 2 kafir...tp die dh brp lme duk malaysia....x fhm2 lgi ker kat malaysia nie x bole murtad??undang2 tuk selmatkan islam perlukan 2/3 undi ahli parlimen..skrg ahli parlimen islam ade brp?klo opposition mng ade brp lak?

rusuhan uitm ari tue x de lak polis jumpe molotov blkg fak aq...tpi bersih polis dah jumpe molotov blkg kuil kt PJ..

aq mmg penyokong kerajaan..sbb dah byk tlong aq...wlaupun bpk aq sokong PKR...


**************
Beberapa pendapat tentang Bersih 2.0, pendapat terbuka tentang Bersih, beribu ribu pendapat dah pun gua lihat. cuma gua, gua sentiasa perhati dan memerhati. GUA HORMATI SETIAP PANDANGAN, maka wujudlah beberapa hentam menghentam antara mereka yang berbeza pandangan dan pendapat.


kenapa perlunya BERSIH ? sebab 8 tuntutan dia mahukan pilihanraya yang adil dan jelas. gua tahu itu, gua sentiasa tahu.

cuma gua risaukan agenda di sebalik BERSIH 2.0, agenda politik, agenda agama, agenda perkauman, agenda freemason, agenda dan agenda. tapi mereka kata bukan sebab antara agenda agenda ini, suara rakyat, suara satu Malaysia, suara mereka berbilang kaum. tapi gua rasa macam mereka ini penipu, serius mereka ini penipu. sebab situasi itu macam tersorok sorok, gua rasa mereka benar benar bukan macam kebiasaan. pernah ke kita tidak sesekali pun menghina kaum kaum lain kalau kita bercerita tentang kaum yang lain , tentu tidak bukan.

mereka bodoh, mereka makan babi, mereka busuk, mereka meleis, mereka penipu, mereka pendatang, mereka orang Asli. bila berkata tentang SATU SUARA, ia macam tak sampai matlamat satu suara itu sendiri.

suara itu macam satu SUARA, sedangkan mereka racist. heh !

Melayu Islam, Melayu, Bahasa Melayu. gua masih orang Melayu.

mereka kata bukan sebab politik, tapi mengapa kebanyakkan mereka adalah ketua ketua dari ahli kalangan politik PKR, umno, DAP. kita ada mata, kita kena lah lihat kenapa mereka berada di BERSIH 2.0, kenapa ? mereka hanya mahu menyokong tuntutan BERSIH, padahal mereka lah ketua pada perhimpunan itu, mereka lah juga yang gerakkan pemuda pemuda, orang orang tua hadir ke perhimpunan haram itu. jelas terdapat agenda politik, mereka bukan beriya untuk tuntutan BERSIH tapi sebab ini bukan ? agenda ini.



pasal perhimpunan BERSIH, wajar ada polis yang mengawal. mereka pernah mengadu dahulu, polis asyik tak buat kerja. polis asyik bersama dengan duit kopi, polis asyik duduk melepak di kedai kopi. tapi kita kena ingat, PDRM merupakan yang terbaik di dunia. bila polis mengawal perhimpunan ini, mereka wajar untuk berkeras. cuba lihat, anak anak kecil kalau tidak bertegas malah berlembut lembut, kamu rasa, anak anak kamu mahukah dengar kata kata kamu, pasti tidak bukan.

polis berkeras , kerna mereka enggan mendengar kata kata. polis bertindak mengikut undang undang, mereka mengikut procedure tentang menjadi seorang polis. mereka terlatih malah mereka belajar menjadi seorang anggota polis. kalau mereka menjadi anggota polis sekalipun, sudah tentu mereka macam polis juga, berkeras.

pendapat gua masih dengan tidak sokong pada perhimpunan BERSIH, tuntutan Bersih itu ada benarnya. cuma gua mahu hidup di Malaysia dengan aman dan permai. nak lihat Malaysia macam negara negara lain, bertumpah darah di sana sini. pasti tidak bukan, hentikan sikap ini, henti perilaku ini. bila negara porak peranda baru terduduk , tak bangun bangun dah gua rasa.

sejenak....

Masa Tun Mahathir jadi PM dulupun orang tak suka juga, Bila Pak Lah naik. orang kutuk juga, sekarang ni Najib pula jadi mangsa rakusan para para haters.

"Haters gonna be hate too", kata orang orang bijak.

kalau batang pisang jadi PM, kena kutuk tak ? tetap kena kutuk gua rasa. Moral kepada ini cerita adalah : "Tak akan ada semua orang suka dengan seseorang, pasti akan ada yang tak suka"
 

Kalau Rasulullah S.A.W pun ramai orang boleh tak suka baginda, apalah sangat dengan najib tuh. Apalah sangat kalau gua pula jadi PM ? pasti beratus zillion orang pun pasti tak suka kan gua. heh ! 

2 comments:

masshie mastura said...

mule2 brminat gakk pstu bile taw dalang dye PKR tros xnk. xminatla politik..

Anonymous said...

setau aku tak de pulak bersih tu menjerit pasal PKR ke anwar ke PAS ke ..... die dah jemput semua org .. hadeh .. tolong la bace ape tentang bersih tu...

lg satu ... kalau cakap polis tu cekap .. acid splasher sorang pon tak dpt tangkat .. tp yg berarak cara aman tu yg kene simbah air ..

ade ke org yg kene tendang ? please la tgk gambar2 dan video kat youtube tu .. jgn la semakkan otak dengan utusan n bharian jer .. those 2 are controlled by gov.. youtube etc etc tu from ppls ..

wake up la org muda ... buka minda .. buka hati ...... one peace