Tuesday, June 14, 2011

Nora Elena Punya Hal


segmen abang ben : Nora Elena punya Hal. gua bengang kat seth

amir kenalan lama nora elena, sudah lama punyai perasaan pada nora. cuma dulu dulu perangai amir nakal macam pelajar kebiasaan di sekolah lama mereka. itu lah tanda kenapa nora buat buat tak endah kalau kalau amir hadir depan mata nya.

hati amir yang sudah lama bertaut pada nora tidak pernah hilang, cuma sejak sejak akhir ini amir terkenang kembali kisah bagaimana berkenalan dengan nora. "nakal sungguh aku dulu dulu eh", terdetik kata kata hati kecil amir.

"Hai nora, engkau cantik arinih kan, sebab engkau dah cantik sudi tak engkau menjadi isteri aku nanti, kelak aku punya wang besar dan kereta besar", amir punyai angan angan hidup mewah andai dapat bersama dengan nora.

"eh tak kuasa aku melayan engkau amir, engkau dah lah muka macam penagih, pembuli, ada hati engkau nak aku yang sesuci bukan macam perempuan yang lain?", angkuh jawapan nora pada amir.

ingatan itu tiba tiba hilang apabila di sapa oleh seth yang kini buah hati pada nora, ingatan pada nora terus terus hilang. dulu mereka nih dah macam keluarga, maklum lah amir saling tak tumpah macam adik seth sendiri. waktu mereka bersama di sekolah dahulu seth lah yang bertanggungjawab menjaga amir, kerana amir anak angkat pada keluarga seth. bagi amir, walaupun kini nora dah jadi empunya abang nya seth dia tidak kisah. asalkan hidup seth bahagia bersama dengan nora. kasih dia pada abang nya tidak pernah luntur, sebab seth satu satu nya abang yang pernah amir miliki.

*********************

akhirnya kes yang menjadi bualan hangat dulu dulu di kawasan kampung tempat tinggal nora, seth dan amir telah pun berjaya merungkai misteri siapa yang merogol nora ketika nora berumur 17 tahun. tragis kisah itu pada nora, tapi bagi amir ia kebanggaan setelah tertangkap nya perogol itu, yang kini dia lebih di kenali dengan gelaran Inspektor Amir.

ini semua gara gara seth yang tak habis habis mengatakan perogol nora ialah Amir, luluh hati nya sebagai adik angkat kepada seth. amir membawa diri nya yang lara ke kota, pergi belajar macam mana hendak menjadi seorang yang berdisplin, berdedikasi dan taat pada tugas, Amir berjaya di kota sebagai Inspektor.

******************

setelah berjaya merungkai mesteri perogol itu, amir dengan bangga nya mengatakan perogol itu ialah abang nya, seth. berita yang dia sendiri tak percaya macam mahu terjun bangunan 30 tingkat kerna berita yang die sendiri rasa kurang percaya, tapi apakan daya segala bukti dan pengakuan seth, nora dan orang ramai bagai kan petanda pada kisah kisah mesteri perogol itu, yang akhirnya berjaya membawa kepada tertangkapnya Seth sebagai perogol. semua pengakuan Seth dan bukti bukti depan mata diambil kira kenapa dan mengapa Seth merogol Nora Elena.

setalah dua bulan lepas berita Seth di tangkap dan di bawa ke muka pengadilan, amir rasa berat hati meninggalkan terus terus nora elena terkapai kapai apabila mengetahui kebenaran depan mata. amir dengan rasa bertanggunjawab nya dan di campuri dengan rasa cinta nya pada nora elena, amir dengan rela menjadi pengganti kepada perkahwinan antara Seth dan Nora.

kini amir dan nora menjadi pasangan bahagia, macam kisah kisah cinta dongeng dahulu kala.

p/s : maaf tak ada yvone, sebab gua anggap dia macam mak cik mak cik jalanan, tidak penting dalam kisah cinta Nora elena....

6 comments:

fyna said...

fyna br nk lyn cite nih.

pdhal da nk abih da..






jom singgah n follow belog fyna..

;)

vampire's lovex said...

hambaoiii kau layan nora elena jugak naaa... haha.

Cik NurulZaty said...

nora elena lagi? x habis2 nora..haha

shopping2u said...

anda tergolong dikalangan blogger yang sporting.. tak caya? sila ke sini;

http://www.my-shopping2u.com/2011/06/senarai-blog-yang-sporting.html

fatinazierah said...

nak kawen ngn seth tan!!=)

masshie mastura said...

haha ska atie je kan nk tkr jln cite:P