Monday, June 13, 2011

Cinta Muka Buku


Cinta muka buku (FB) ?

cinta muka buku macam cinta kebiasaan pada mereka yang gemar pada laman sosial, gua pernah rasa, ia benar benar rasa macam penagih bila gua dapat rasa cinta itu. kenapa gua asyik cerita pasal cinta sejak sejak akhir nih, gua pernah kata dekat diri gua, gua enggan mahu bercinta setahun, tapi kenapa cinta itu asyik dengan gua aje bagai kan tak mahu lepas dari tangan si mati yang keras, keras macam batu. definisi cinta ia benar benar macam dadah sebab gua masih tidak serik dengan ketagihan cinta. gua penagih cinta !

lagu dari Najwa Latif dah terangkan apa itu cinta muka buka, lebih sinonim dengan cinta pada FACEBOOK. ada yang tersangkut jua ada yang tersungkur dek cinta pada muka buku. ada dua fakta pasal cinta muka buku, ia pernah jadi dekat gua teruk teruk.

pertama- laki/perempuan senang jatuh cinta pada mereka yang cantik cantik dan hensem hensem kerana pertama kali melihat mereka pada gambar profil di akaun facebook empunya kenalan.

kedua- laki/perempuan apabila sudah tangkap bait bait cinta dengan kenalan mereka, bila ada di ajak jumpa mereka mula mula malu, tapi bila dah berdepan mereka lah raja macam kebiasaan hari hari di muka buku, tapi itu hanya pada yang berjaya dalam percintaan muka buku. kalau yang tidak, seharian bersama kenalan macam mahu pergi berlari dari situ cepat cepat kerana gambar di profil tidak sama macam apa yang digambarkan depan depan mata.

ada dua sebab kenapa gua mahu elak hidup hidup dengan cinta muka buku, sebab gua pernah terkena dengan fakta buatan gua. serik serik gua, cinta muka buku bagai kan dadah ia juga mimpo ngeri pada mereka yang gagal dalam percintaan muka buku.

itu cinta bersama muka buku (FB) , berlainan pula kalau kisah cinta mereka pada blogger, twitter, tagged dan banyak lagi kisah cinta bersama laman sosial yang lain. heh !

6 comments:

qiStina said...

kalau cinta makanan, apa cerita? :P

k_Own said...

cerita pada makanan, ia cinta hari hari gua qis.... hehehe

shazika said...

oh..ada eh lagu cinta muka buku..hahaha. menarik

ain revival said...

ari tu bdk nie masuk TV9..femess dah..hehe

nseb ak x terjebak dgn cinta muka buku..:)

k_Own said...

azie : hahaha. kan kan kan ~

k_Own said...

ain : terpernah ke ? pehh itu style ok.