Wednesday, April 20, 2011

Cikgu Shida !


            
Cikgu Shida.

serius gua dari mula blog ini di publish kan, gua sangat sangat terpanggil untuk cakap pasal cikgu shida. gua bukan nak kutuk dia lah, tapi serius gua always sokong dia. pedulik kan lah die nih cikgu ke ape ? yang penting die buat tuh semua atas tujuan die sendiri.

die kata suka suka ? die kata sebagai hobi ? serius gua tak kisah.

apa yang gua kisah kan Cikgu Shida nih, gua suka cara die sebagai seorang cikgu. pendekatan die dekat murid murid die. macam mana die mengajar sekolah kampung kat Parit bercakap bahasa orang putih. gua tahu lah sebab gua dulu sekolah luar bandar, dan gua terfikiri kenapa bahasa omputih nih dekat luar bandar sangat tak hebat. sebab nya guru guru yang mengajar nya tak faham macam mana nak handle murid murid yang macam kami ni.

tapi dekat Cikgu Shida serius die nih lain dari apa yang gua sendiri nampak. mungkin die agak overacting dekat kelas, tapi apa yang nak dikisahkan ? asalkan murid murid selesa dengan cara Cikgu Shida. bagi gua serius tak salah. gua tak kan tegur apa yang betul depan mata gua. 

tetap juga benda yang sama gua post dulu : http://identitykeon.blogspot.com/2010/11/cikgu-shida.html   

segala kejian dan makian yang dah gua tengok dekat fan fb dan youtube Cikgu Shida, gua rasa Cikgu Shida secara terang terang tak kisah, dia anggap segala macam kata kata keji dan maki dekat die adalah kata kata semangat untuk Cikgu Shida bangkit. sekarang tengok betapa famous nya die nih. semoga amalan mulia Cikgu Shida masih diteruskan. gua sokong lu Cikgu Shida !

4 comments:

k_Own said...

okeh thanks !

ain revival said...

chekgu shida howt kot...
orang kutuk vdeo dy mmg ramai..
tp ramai ugak yang tengok..sampai bejuta kot org tngok...
artis len nyanyi ade jep y xsmpai 1 juta y tengok~hehe

elis wanie said...

peminat num 1 la ni??hahah

Natasha Farina Arifin said...

Hi saja blogwalking.
Saye follow u! nice belog & very-very much nice entry!