Sunday, March 20, 2011

buat jahat - random


 still gua tak teruja langsung dengan speed download, sebab tak pakai unifi , im streamyx user.
sejak dua menjak nih. kenapa tah gua suka sangat duk buat jahat dekat industri perfileman dunia. kalau di fikir kan semula apa yang gua buat selama nih. salah dan salah. tapi gua still continue kerja kerja yang tak bermanfaat macam tuh. kenapa keinginan gua masih nak teruskan agenda yang macam nih eh ? perasan tak perasan lah, biler rasa buat jahat je, tak serta merta gua rasa nak stop buat jahat tuh. tapi gua masih gagah untuk buat juga. apa dah jadi nih keon ?

Jap...

apa yang jahat sangat nih ? apa yang gua dah buat nih ? terus terang gua cakap gua asyik mendownload cerita cerita yang gua sendiri pirate kan. tapi macam mana ha ? ye lahh pelbagai platform dalam dunia internet nih kita boleh pergi mendownload MOVIE, serius gua cakap. kalau betul  lah cara kita nak mendownload tuh, maka betullah platform nak mendownload movie itu dilaksanakan. macam macam beb platform nak mendownload movie nih. paling gua suka pergi SYOK.org, sebab senang dan ada link download yang mudah. link download yang gua maksudkan tuh ialah mediafire. mediafire nih je salah satu link download yang mudah sebab nya dia boleh download banyak banyak link.

serius bosan pakai link download yang macam hotfile, fileserve dan sebagainya. kalau nak juga cepat kan ? macam biasa lah korang kena bayar dekat dieorang pula. aikk macam die pula yang salah kan ? dah lah pirate kan movie tuh tanpa segan silu. last last company macam nih pulak yang seronok seronok mengaut keuntungan. langsung industri perfilemen dunia merundum disebabkan gejala tak sihat ini berlaku. heh ! tapi kalau movie tuh box office sekali pun, gejala gejala ini tak akan langsung rasa kesan die sebabnya awal awal cerita tuh keluar die dah pun kaya lepas tuh baru lah company yang macam nih pirate kan movie movie tuh.

sekarang siapa yang salah ha ? bagi gua lahh. company dan gua salah. company tuh terang terang memang salah. kalau gua pulak ? ye gua rasa salah sebabnya gua tak sokong secara sihat industri perfileman dunia kini. lagi lagi industri perfileman tempatan. heyy gua sokong ok tempatan punye movie ! setakat nih kalau pergi tengok wayang, confirm cerita pilihan gua ialah dari movie movie tempatan. serius gua cakap gua terasa teruja yang amat sangat dengan perkembang movie movie tempatan nih. tapi yang salahnya gua download cerita cerita nih bagi kawan kawan gua plak tengok. salah tetap salah beb !

konklusinya supaya gua tak memanjangkan lagi entry yang simple nih. gua rasa lah, gua buat dua benda dalam satu masa, macam 2 in 1 concept lah. buat baik dan buat jahat dalam satu masa. heh ! jahat tetap jahat dan baik tetap baik. walau apa apa pun sokonglah industri perfileman tanah air !

2 comments:

d_LA said...

best taw download cite ni...jimat duit..nak2 kalo cite yg 20 episod, jimat duit beb, nak beli beratus tu..haha

k_Own said...

betul betul tuh d laaa.. hehe