Tuesday, February 1, 2011

eksiden yang menimpa AKU !

maaf ye gua tak berapa nak aktif blogging sejak sejak akhir nih maklum lah gua tekad yang gua nak study tak mau menghadap internet sepanjang masa di. gua masih student ! cuti raya Cina boleh lah nak menulis di blog nih. cik Zaty yang support gua ! HAHA

Berita terkini gua jatuh motor dan dapat beberapa kesan luka yang amat besar di bahagian tangan, jari dan lutut gua. sadis bila gua ulang tayang balik babak babak cemas time jatuh motor tuh. syukur Alhamdulillah, nyawa masih ada. serius takut dan ngeri yaa amat bile gua bayang bayang kan apa yang berlaku time tuh. dah macam aksi waktu ketika gua pergi tengok MotoGP di sepang. aksi di mana kategori motoGP,  Casey Stoner cuba layan corner di litar sepang dengan aksi corner baring, Casey Stoner tak cakap banyak terus jatuh sliding dan motor nya berkecai kecai. serius memang sama aksi die dengan aksi kelmarin. ngeri duhh !

Gua betul betul boleh ingat balik saat saat gua nak terbang macam ala ala Superman, boleh dikatakan gua macam stunner di pentas hollywood agaknya.  saat gua tengah terbang tuh gua sempat flashback apa yang gua dah buat harituh dah macam  terpampang wajah wajah mereka mereka yang menyayangi diri gua ! apa yang dah gua buat arituh ? gua sembahyang Jumaat ke tidak ?  besar ke dosa gua nih ?  flashback nih lah yang buat gua lemah je, bukan apa, gua rasa macam nak mati saat saat tuh juga....

"hutang hutang dengan cik Zaty siapa yang nak bayar ?"

"dosa dengan mak ayah gua macam mana ?"

"Alamak gua nak mati ke ?"

sempat gua bermonolog saat saat gua nak landing umpama "burung tiada kaki" gua hanya mampu buat aksi spontan superman, di mana tangan gua terus menghadap ke hadapan jalan. nahh gua dah landing ! ketika landing tapak tangan digunakan sebagai medium gua nak berhenti dari pendaratan cemas. lantaklah apa yang ada di depan, tangan gua mampu menahan nya. gua tahu gua kuat ! 

semuanya berpunca dari kawan gua, kalau dia tak tiru aksi ROSSI di corner dengan kelajuan 120km/h masa di selekoh, gua rasa tiada aksi stunner free , terbang Superman, mendarat umpama burung tiada kaki. kesudahnnya apa yang gua terima dari aksi aksi spontan tuh ? nahh tapak tangan gua yang menjadi mangsa rakusnya tar tar jalan yang gua landing tuh. rupa tapak tangan gua dah cacat. nak nanges pun ada waktu tuh, menahan kesakitan, tapi gua tetap kuat kan semangat. mana leh nanges macam tuh je ? keon kan kuat !

berhenti je dari pendaratan tuh, gua terus bangun, gua tak tengok keadaan sekeliling, yang hanya gua tengok....

kawan gua lemah longlai tersepit di sebalik besi pemisah longkang dan jalan lawan. gua rasa kesian, nak tolong tapak tangan gua dah darah darah. ahh pedulik dengan keadaan semasa gua terus tolong dia, nasib baik ada lagi kawan tolong membantu. kalau gua je yang ada, huh ! sampai kesudah roy tersepit, maafkan gua roy. gua memang tak mampu. impak jatuh dari motor tuh buat gua lemah sangat ! kesian roy..


*******************

beginilah keadaan motor roy !
********************

seronok macam nak mati bila gua nampak roy beri respon, die mampu berdiri, die mampu bercakap ! tetapi selepas die berjaya mengharungi himpap himpap besi pembahagi jalan. Syukur Alhamdulillah ! keadaan roy tak sama macam gua, sebab gua mampu tersengih sengih, gua mampu lihat kereta lori yang lalu di tempat kejadian, gua mampu belek belek motor yang gua bonceng bersama roy. tapi roy tak merasa semua tuh. 

gua berkali kali mengucap syukur ! gua tahu gua masih tak bersedia nak menghadap kematian. Huh ! cik Zaty berulang ulang kali jangan cakap pasal mati di depan nya maaf ye cik Zaty. 


dipendekkan cerita...


gua diangkut oleh ambulance dari Hospital Sungai Buloh kerna ingin mendapat rawatan percuma. roy dihantar terus ke unit separa kritikal. gua hanya nampak kelibat selepas dia masuk unit tersebut. terpinga pinga di unit kecemasan. ntah apa yang gua nak buat di situ ? gua di arah kan pergi daftar nama oleh petugas hospital. selesai daftar gua tunggu nama gua di panggil. gua naik berang dan marah, sebabnya darah gua darah memancut mancut, keadaan gua yang sakit sakit langsung tak di endah kan. mereka mereka di hospital tersebut buat macam gua nih sihat !


tiada langsung sikap profesionalisme oleh pihak hospital, tiada langsung menampakkan ciri ciri ISO yang tercatat di pintu hadapan hospital. kalau anak datuk atau menteri baru luu orang tahu terhegeh nak membantu. bodoh bertalu talu gua cakap pada luu, gua tengah sakit time tuh bodoh ! hampir 20 minit gua berjalan jalan, bukan tak mahu duduk, tahu tahu lah keadaan orang sakit tak reti duduk. nama gua dipanggil ! lega gua..


selepas 40 minit lagi berjumpa dengan doktor..


selepas 30 minit lagi pergi cuci luka, sebelum gua cuci luka, sempat lagi nak mengadu kasih dekat cik Zaty. cik Zaty jadi tak keruan biler cerita keadaan sebenar gua, rasa nak menanges pun ada, lemah nye hati bila sempat berbicara dengan cik Zaty !


di hospital gua ingat boleh lah dapat layanan yang best best dari nurse perempuan ? tapi tuh semua dongeng belaka. kena tipu bulat bulat oleh hasil imaginasi gua sendiri. apa yang mampu gua cakap pada hospital kerajaan ? ahhh rakyat Malaysia lebih tahu hospital kerajaan. patut lahh ada suara suara cakap "lebih baik pergi swasta, dari kerajaan", "hospital kerajaan buat kerja lembab". suara suara tuh memang benar.


gua balik bersama dengan lancer abang. sampai sampai rumah terlelap sampai ke subuh.


p/s : maaf ye, sebab first time gua buat cerita versi sendiri. tiada apa apa yang serius berlaku, cuma tak puas hati dengan pihak Hospital ketika menerima rawatan. macam tak buat kerja langsung. benci pada sikap pilih kasih yang ada pada mereka. gua bersyukur sebabnya, belum sampai ajal lagi, masih banyak amal amal yang perlu diisi dalam hidup. Syukur Alhamdulillah...

42 comments:

saifulnizam said...

amekaw!!
bkecai sepai ninja sebijik..
kopak duit nk repair..
hoho :O

Along Usop said...

harap2 Roy tu selamat hendaknya..

syukur masih dipanjangkan nyawa..

cik DV said...

teruk nih...ish2...
tak kawin la..
nasib tak jadik pape...
akak bace cite nih kat entry zaty dulu

SheNn said...

Alhamdulillah semuanya selamat...

muzakkir said...

pergh k-orn.

pasnih ni lu try naek basikal tgk mcm mana.. gua dgr crita ni 2nd time xcident kan? apa ada hal?

bc doa x?

hahaha..

besyukur besyukur

Cik NurulZaty said...

:) awak.
ur post bjaya buat sy sebak..huu

*emosi plak* hehe

:) siyes. i nak nngis baca ni..

jaga diri awk tau
igt pesan2 i kt u eh~~

:)

Piasara said...

kesiannn kat moto tu kan..eh bukannn, kesian kat roy kan..sebab dia lagi teruk pada kamu ,pastu moto dia pon parah..
apapun akak kesian dan simpati kat kamu berdua,tu la len kali berhati2 di jalan raya,ingatlah orang tersayang..tapi malang memang tak pernah berbau kan.Anggaplah tu satu dugaan...Akak harap kamu dan roy semakin pulih dari luka2 berdarah tu k..

fatinazierah said...

perghhh moto tu..
menangis aku tengok..huhu
luckily ko xserius sgt..
risau dah cik zaty tu ha..=)
t8 gud cre of urself!!
selamat sembuh

forever love said...

jangan salahkan hospital kerajaan..diowg ada prosedur sendiri...hehe..orang dlaman je tahu..

xpela..yg penting sudah selamat k..

.A:F:I:R:U:D:D:I:N. said...

kesian aku tengok moto tu..ish3~
bukan kesian kat kau pun..haha
gurau2 je, semoga kau cpat sembuh
kalau ade sakit2 luka2 =)

jap! ko bdk MEKI USA jgk ke?
sama la aku..haha

zati azman said...

eyh u dah okay ke belum? mesti time bawak moto tu tak bace bismillah :P

yaya_flanella said...

skang sume dah okay.. lain kali hati2 eh.. pengajaran semua tu.. ingatlah sakit skang tu utk hapuskan dosa2 kecil yg kita buat kan..syukurlah masih boleh bernafas.. takutnya baca.. huhu

Mrs Caspian said...

alhamdulillah,syukur lah masih boleh bernafas lagi ek..dahsyat tuu..tgk motornye je dh ngeri semacam..ayoyoo..

Senorita Nadira said...

wey aku tataw pape pon..
seb bek xjadik pape kat hang.
alhamdulillah

masshie mastura said...

terookknye.
xpe2 ikhwan tough ;P

therosputih said...

syukurlah kau tak pape dek non...

biella93 said...

woww . habis da hancur motor tuh . uhuhuhu . nasib la selamat.

elis wanie said...

pasni hati hati...

zubir othman said...

Salam new blogger

nice blog...hehehe

jom singgah blog saya

http://zubir5588.blogspot.com
\segala komen dan cadangan adalah amat dialu-alukan...tq

k_Own said...

saiful : hehehe.. naseb bukan moto gue, kalau tak masak lerrrr. haha

k_Own said...

along : syukur sy pun oke.. aha...

k_Own said...

kak wanie : eheee, sy tak ade apa apa kak. jgn risau ehh. hehe

k_Own said...

shen : aminnn...

k_Own said...

muz : nek beskal ? hahaha

muz bkn pe muz gue nih mangse je.

kalau tak, tak kne macam nih ? hahaha...

syukur juga ehh..

k_Own said...

cik zaty : betul ke tharu nih ? pehhh.. sy pun sme gak. tharu gile dpt dgr sore awak ok ! hehe

k_Own said...

kak pia : hehehe, nasihat y berguna dari akak. pasnih konpem sy takot dh nak jatuh moto. tolong tak nak dah. hehehe...

thanks sbb bg advice kak...

k_Own said...

tengo : asal lak ko nges kat moto tuh ?

nges ahh kat hamba nih juga.. hehe

k_Own said...

atiq : bek sy tak buat dh..

tapi hati orang y tgh sakit. sape y tahu kan ? panas je,,,

k_Own said...

afir : hoi junior aku. haha. ko nak nota aku tak ?

pehh moto je beb. nyawa aku lg penting !

k_Own said...

zati A : saya bace doa... kalu tak ? sy dh arwah punyer...

k_Own said...

yaya : hehehe... nseb lah tak ada apa apa kan ? tuhh.. bce lah yaya bce... hehe

k_Own said...

caspian : syukur juga kat badan nih masih ada nyawa... yeahh..

k_Own said...

tennad : hehehe, tak pe nad. aku bek bek aje.. jgn di risau kan ye.. haha

k_Own said...

mashie : ye sy mmg taff giloooo.. haha aduh perasan pulak..

k_Own said...

kak ros : syukur syukur ! hehe..

k_Own said...

biella : ha laaa moto je pun. tak heran. haha

k_Own said...

wanie : baik lahh. hati hati ye pasnih..

k_Own said...

zubir : thanks ok ! hehe

yoi said...

Goverment mmg la que lame, mmg byk procedur kot,

Ish...recenty juga xcident.but naik kete la,so luckyly kete je yg hancur.kalaulah naik moto,omg.pasti dah masuk icu. =(

Anonymous said...

i am ROY...

n i am the rider of blue ninja

n i will do more corner baring...

coz i like that....

"ROY vs NKVE divider...ROY win"

p/s:K OWN...sory yek...lepas nie nak ikut lagi tak???;)

Kembang Perawan 3288 said...

hancur moto. sadis.

-laplace- said...

nah amek ko..ak ajak g smayang jumaat xnak..mcm2 alasan bg..